Spordimassaaz

Tervistav raviviis suurendab liigutuste amplituudi ja lihaste paindlikkust ning lõdvestab valulikke ja pinges lihaseid

Spordimassaaž on natuke sügavam ja aktiivsem, kui klassikaline massaaž, mis tehakse laual ja õliga ning väga personaalne, lähtutakse treeningute eripärast ja eesmärkidest. Tavalise üldmassaaži asemel koondatakse tähelepanu just konkreetse spordialaga seotud probleemsetele piirkondadele, kus töötlus ja venitused vajalikud on.

Spordimassaaži tuleks suhtuda, kui treeningusüsteemi ühte koostisossa, mis aitab tulemusi parandada. Ta on osa sportlikust ettevalmistusest, mis toetab treenijat nii füüsiliselt kui ka vaimselt. Spordimassaaž on efektiivne nii võistlusteks ettevalmistamisel kui ka väsimusega võitlemisel. Eriline tähelepanu on suunatud teatud grupi lihastele (ja nende kinnituskohtadele), mis taluvad maksimaalset koormust antud spordialal.

Korralik taastumine võistlustest ning treeningutest aitab vältida vigastusi ning valmistab ette uuteks pingutusteks. Regulaarne lihaste hooldus aitab hoida neid parimas töövõimes maksimeerides saavutatavat tulemust nii trennis kui võistlustel:

  • vähendab vigastuste ohtu
  • suurendab liigutuste amplituudi ja lihaste paindlikkust
  • parandab lihaste varustamist toitainete ja hapnikuga läbi parandatud verevarustuse
  • parandab metaboolsete laguainete ärajuhtimist lihastest pingutuse ajal